And will you tell all your friends you've got your gun to my head? This all was only wishful thinkin'

Människor är komplicerade varelser. Jag fattar inte dem. Inte mig själv heller. Varför agerar vi som vi gör? Fastän vi vet att det är fel, fastän vi vet att det sårar. Varför hacka på andra, trycka ner andra människor när vi alla är jämlikar? Varför tala illa om vissa för att de är annorlunda när vi alla är olika? Jag fattar inte. Varför passar vissa in medans andra aldrig kommer att göra det. Trots allt så är ju alla olika. Så varför är det så? Varför blev jag utpekad att vara en som aldrig kommer att passa in? Jag försöker, men det går inte. Varför är människan så grym som hon är? Vi är alla varandras jämlike så varför behandlar vi varandra olika, varför sårar vi varandra, varför skadar vi varandra? Varför trycka ner vissa beroende på hur de ser ut, vart de kommer ifrån, vad de har för bakgrund, hur de talar, klär sig, vad de lyssnar på, osv. Varför kan inte folk respektera varandra för vilka de är? Varför ska jag få ta skit för vad jag gillar? Om ni nu är mina vänner så borde ni väll respektera mig och tycka om mig för den jag är, right? Och inte för den ni vill att jag ska vara. Så varför får man ta så mycket skit från de som man kallar sina vänner dagligen? och jag snackar inte bara om mig, för jag vet att jag inte är ensam. Eller aa, inte är ensam om att ha det så. För ensam är jag. Innerst inne är vi nog alla osäkra på oss själva. Bygger upp en fasad. Min håller på att spricka... och jag är rädd.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har rätt. Vi förstör inte bara varann, vi förstör hela jävla världen. Tacka vet jag djur.

Människor är ju helt dumma i huvudet! Fattar inte varför jag inte kan passa in heller, man vill ju att det ska funka.

2009-12-03 @ 16:45:41
URL: http://incoherent.blogg.se/
Postat av: Fern

sv:haha x) ska man verkligen visa upp danserna som man tränar på idrotten?? D: matias sa det!!

2009-12-03 @ 18:23:22
URL: http://ferns.blogg.se/
Postat av: Anonym

tänk inte så mkt Emma.

världen är som den är. det går inte att ändra på just nu. men om du fortsätter att tänka alldeles för mycket på negativa saker så mår man inte bra till slut. För det finns så Jävla mycket skit i världen.

Emma. Du är inte ensam, det finns massor av folk som älskar dig för den du är, oavsett vad du lyssnar på, hur du ser ut, hur du klär dig osv.

tänk inte så mkt, bara lev och försök att må bra.

2009-12-05 @ 19:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0