Kan vara värt att läsa.

Jag har kommit underfund med att det finns så mycket skit i världen. Jag vet vad ni tänker och nej jag är inte efterbliven-.-' Men lixom att det finns runt omkring oss utan att vi märker det. Varför kom jag på det just nudå? Det var väll inet så att jag kom på det just nu men det var mkt som krestasde runt det idag så jag kände att jag ville skriva lite om det. En kompis till mig mår inte så bar just nu, hoppas att det är okej för den personen att jag skriver det här:S jag nämer inga namn jag lovar! Och så chattade jag med en annan kompis och vi började disskutera kärlek och obesvarad kärlek, hur hårt det kan vara. Det kan vara så fruktansvärt! men inte bara det. det finns så mycket annan skit i världen som tär på oss. Förstör oss långsamt och lägger sig som en mörk skugga över oss. Vissa börjar skära sig, ibland går det till och med så långt som till att de tar självmord. Andra kanske slutar att äta vilket leder till ätstörningar och dålig fysisk hälsa. Det värsta är att när man mår psykiskt dåligt kan man hålla det innom sig. Dölja det. Och då kan det inte var så lätt som närstående runt omkring att göar något eftersom att man aldrig upptäcker det. Så jag vill bara säga detta ängnat till alla mina underbara kompisar som jag önskar allt gott<3 Om ni mår dåligt och behöver någon att prata med, någons axel att gråta ut mot eller bara någon som med dig så finns jag här! Och jag vill hjälpa om du inet mår bra. För jag vill inte se någon av de personerna som ajg älskar mest långsamt gå sönder och kanske till och med ta självmord. För då skulle jag också gå sönder, inuti. Och klandra mig själv. Till mina vänner: jag älskar er allihopa och behöver er! och jag kommer alltid att finnas här <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

tror jag vet vem du menar (?), och det är så himla svårt när allting bara skiter sig :/

alltså, jag fattar inte hur folk medvetet kan förstöra för varann så att det leder till något som ätstörningar eller självmord. vissa inswr ju inte att de faktiskt försör de människornas liv, utifrån och in.

du är underbar emma, jag tror allt att jag kan prata med dej om det är något <3

2009-05-27 @ 20:00:08
Postat av: Emma

tack för komentaren här innan, men du har inte skrivit något namn. jag tror att jag känner dig väl men:/ det skulle uppskattas om du skrev vem du är^.^

2009-05-27 @ 20:33:28
URL: http://killedbysweetenemies.blogg.se/
Postat av: Emma

Sry, det måste ha försvunnit, jag är den skyldige!

2009-05-27 @ 20:36:13
URL: http://incoherent.blogg.se/
Postat av: Anonym

Naww, älskar dig med!

Fast jag mår finfint så, behövs inte oroas för ;)

2009-05-30 @ 12:57:40
URL: http://thoughtsofemmaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0