Hauru no ugoku shiro ~ Howl's moving castle ~ Det levande slottet ~ Trollkarlens slott

Godmorgon!
Fast det är väll inte riktigt morgon längre...
Klockan är ju redan halv ett!
Fast själv så börjar man ju halv fyra idag.
Så sjukt gött att kunna sova ut såhär mitt i veckan!

Nu på morgonen har jag även läst klart Trollkarlens Slott.
Nu har jag läst två versioner av samma bok plus att jag har sett Miyazaki's tolkning av den.
Och alla är lika underbart bra!!

Det enda som är lite skumt tycker jag är att "trollkarlen" heter olika i de olika versionerna.
Hauru, Howl & Ryt.
Men han är lika underbar ändå!
Fast själv föredrar jag nog Hauru.

Nä, nu ska jag äta något.
Ha en bra dag!

Kram ♥





Kommentarer
Postat av: Linnea

Heter inte en hauru i den där maskingrejjen? vi har en sån film ;D

2010-04-21 @ 15:34:46
URL: http://lifeinpictures.devote.se
Postat av: Momo

Tack för att du röstade på mig i Veckans blogg! ♥

2010-04-23 @ 22:17:31
URL: http://chocolatedisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0