Hissa & Dissa



- Skoluniformer

JAG tycker att det är så sjukt fint, gulligt, etc. Varför har vi inte skoluniformer i skolan liksom? Det är så fint. Och om alla var mer lika skulle inte mobbing och fördommar uppstå på samma sätt tror jag. För mig skulle det även underlätta på morgonen, fatta vad tid jagg skulle spara! Haha. Men så finns det ju de som tycker att man tar bort ungdommars "frihet" genom att "tvinga" dem att ha på sig skoluniform. Men alltså snälla, man kan ju se ut precis som man vill på fritiden och kläderna är inte allt. Man skulle inte kunna döma folk på samma sätt för deras utseende heller, utan deras personlighet. Aja, jag skulle iaf vilja ha det och däför hissar jag det!



- Tiden
Tiden? Vaddå tiden, vad är det för fel på den? Svar: Den går för fort!
Vi är redan inne in Augusti månad och personligen har jag bara ca tre veckor kvar på sommarlovet. Vart tog de andra sju vägen egentligen? Tiden har gått så fort, tiden går fort. Och jag tar inte vara på den tid som är. Det är inte förän efteråt när jag blickar tillbaka som jag upptäcker hur mycket tid som passerat och hur mycket tid som gått till spillo. Det var så mycket jag skulle göra den här sommaren, så många jag skulle träffa. Men sommaren är snarft slut och det känns som att jag inte gjort ett skit. Surt.


Kommentarer
Postat av: NOLEM HAHAHA

Jo. Att ha obligatorisk uniform är att hindra människor från att bestämma själva. (=fihet) Och om man vill uppnå att man respekterar varandra för de man är, som faktiskt är målet med anti-mobbing, då är inte sättet att hindra folk från att vara sig själva. Smutsen försvinner inte bara för man sopar den under mattan. För att stoppa fördomar måste man låta folk göra som de vill, och istället jobba för att andra respekterar att alla är olika och gör olika val. I JUST skolan är faktiskt kläder, vad man än säger, ett väldigt bra symboliskt exempel på sånt som uttrycker vem man är, ens identitet. Men jag håller med om att det är fint, och man kan väl välja själv om man vill ha det eller inte, men ett tvång vore, just det, ett stort frihetsberövande.



Men det är fortfarande fint, det kan jag ge dig!

2010-08-02 @ 00:26:36
URL: http://nolem.blogg.se/
Postat av: emma eriksson

har tänkt fleeera fånger varför vi inte har såna sööta skol uniformer jag vill också ha det >.<

tiden går för snabbt ja snart börjar skolan igen ush>.<...aja vi får väll försöka träffas någon gång innan skolan börjar iaf ^^

kram på dig ^^<3

2010-08-03 @ 16:36:44
Postat av: Momo

Håller med Nolem där uppe! Skoluniform är jättefint, eller ah iallafall de japanska skoluniformerna! Vill absolut inte ha det i Sverige, vill liksom kunna ha på mig vilka kläder jag vill! 8D Vad tråkigt om alla skulle se exakt likadana ut i skolan. ._. Vill man ha skoluniform så kan man ju köpa en och använda i skolan (eeh, kanske inte varje dag men ah xD) ^_^ Har ett antal uniformer hemma, men aldrig haft på mig de iskolan bara!



Inte för att jag tror att vi kommer att få uniformer i Sverige men OM så tror jag knappast att de skulle bli lika snygga som Japans uniformer!

2010-08-07 @ 01:34:36
URL: http://chocolatedisco.blogg.se/
Postat av: cecilia

ÄÄÄÄlskaaar också skooooluniformer!!!!!!

2010-08-07 @ 19:24:06
URL: http://madebycicci.blogg.se/
Postat av: cecilia

nej, knappen är läskig!!!! man blir beroende D:

2010-08-08 @ 19:01:41
URL: http://madebycicci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0